• Ons kindcentrum
  • Kinderopvang
  • Zorg en ondersteuning
  • Inspecties
  • Ouderraad (OR)
  • Kindcentrum Raad ( KCR)
  • Bestuur
  • Nieuwbouw
  • Vakanties en vrije dagen
  • Extra verlof aanvragen
  • Informatiegids
  • Privacy
  • Werken bij PIT
  • Baby's
  • Peuters
  • Groep 1a
  • Groep 1b
  • Groep 2
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8
  • Buitenschoolse opvang (bso)
  • Asterisk*
  • Meandernieuws
  • Coronavirus
  • Missie en visie
  • Christelijke visie
  • Ons onderwijs

Klachten

 

Kinderopvang en onderwijs zijn mensenwerk en waar mensen werken, kan er soms iets misgaan. Vaak is er sprake van een misverstand of miscommunicatie. Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Aarzel dan niet hierover in gesprek te gaan met de pedagogisch medewerker, de leerkracht, de teammanager, teamleider of directeur. Meestal kunnen dan de problemen worden opgelost. Mocht dit niet lukken dan kunt u zich beroepen op onze klachtenregeling.
Zie ook het proces dat u kunt doorlopen.

Voordat u een klacht indient bij de Geschillencommissie, doet u er verstandig aan het Klachtenloket Kinderopvang in te schakelen. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket Kinderopvang dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie.

  • Klachtenloket Kinderopvang, Postbus 96802, 2509 JE Den Haag.
  • Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

U kunt bij de kinderopvang ook een klachtenformulier gebruiken om uw ontevredenheid te uiten. U kunt zo’n formulier vragen bij de pedagogisch medewerker of bij de manager kinderopvang of het klachtenformulier downloaden. Wij gaan zeer zorgvuldig om met elke kritische noot, vraag of klacht. Dit is voor ons waardevolle informatie waarmee we ons werk nog verder kunnen verbeteren.

PIT kinderopvang klachtenvrij 2019

Is er sprake van een vermoedelijk zedenmisdrijf dan moet dit meteen door u of door ons worden gemeld bij de (vertrouwens)inspecteur en bij de politie. De vertrouwensinspecteur bij de Inspectie van het Onderwijs is tijdens kantooruren bereikbaar op 0900 - 111 3 111 (lokaal tarief).

Het adres van de landelijke klachtencommissie:

Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht

info@onderwijsgeschillen.nl

Laatste nieuws

Wij zoeken pedagogisch medewerkers/onderwijsassistenten

Meer

Wat als de taalontwikkeling niet vanzelf gaat?

Meer

Meer nieuws

Agenda

Voetbaltoernooi groep 3 en 4

21 april 2021 - 13:00 uur

Koningsspelen

23 april 2021

Meer agenda

Contact

Witte de Withstraat 46

3342 TW Hendrik-Ido-Ambacht

T 078 - 303 00 14

 

 

 

info@meander-hia.nl

 

Routeplanner >

 

FacebookTwitter

Zoeken

Kinderopvang

Inschrijven

BSO

Peuters

Baby’s

Kinderopvang

 

Onderwijs

Onderwijsvakanties

Onderwijstijden

Formulieren

Meergetalenteerden

Passend onderwijs

Beoordeling kindcentra

Algemeen

Ouders

Agenda

Nieuws

Kwaliteit

Disclaimer

 

Inloggen Konnect


PIT kinderopvang & onderwijs

Kinderopvang Zwijndrecht - Kinderopvang Alblasserdam - Kinderopvang Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Zwijndrecht
Basisonderwijs Alblasserdam - Basisonderwijs Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Heerjansdam - Speciaal basisonderwijs Ridderkerk
Kindcentrum Zwijndrecht - Kindcentrum Alblasserdam - Kindcentrum Hendrik-Ido-Ambacht  - Kindcentrum Ridderkerk - Kindcentrum Heerjansdam
PIT kinderopvang & onderwijs - PIT kinderopvang - PIT onderwijs