Leerlingvolgsysteem en toetsen
De vorderingen van alle kinderen worden regelmatig getoetst. Wij gebruiken hiervoor methodegebonden toetsen. Daarnaast zijn er de Leerling in Beeld-toetsen op de onderdelen:
Aan de score van deze laatstgenoemde toetsen kunnen wij zien hoe de prestaties van onze leerlingen zijn ten opzichte van de landelijke normering. De resultaten worden vastgelegd in een leerlingvolgsysteem. Aan de hand van deze gegevens worden er analyses gemaakt om het onderwijsaanbod aan kinderen te verbeteren.
Kinderen volgen in hun ontwikkelingVanaf de eerste tot en met de laatste dag dat het kind bij ons onderwijs volgt, wordt er bijgehouden hoe het met de leerling gaat. Soms is het noodzakelijk gedurende een bepaalde tijd speciale aandacht aan de leerling te schenken. ZorgverbredingDe resultaten van de methode en niet-methode toetsen worden geregistreerd in het administratiesysteem ‘ParnasSys’. De stappen die we nemen om leerlingen met speciale onderwijsbehoeften te begeleiden, noemen wij zorgverbreding. LeerkrachtenVan de groepsleerkrachten wordt, ten behoeve van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften, verwacht dat zij:
Intern Begeleider (IB)De groepsbespreking vormt de basis van de zorgverbreding. De begeleiding van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften verloopt volgens een vast traject. De coördinatie hiervan ligt bij de Intern Begeleider Lisanne Hoogenboom. De Intern Begeleider heeft namens het kindcentrum contacten met externe deskundigen. De taken van de Intern Begeleider zijn:
OudersVan de ouders/verzorgers wordt, ten behoeve van leerlingen met speciale onderwijs behoeften, verwacht dat zij:
|